1.10.09

Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [ 9 ]



Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [ 9 ]
Kim Eun-Hee & Yoon Eun-Kyung : Script Writer
Scene 15 - 16


----------------------

第15話:過去への旅路

記憶を取り戻す:【1/6】<チュンサン>
ちょっと手伝って欲しい。君の記憶を僕に貸してくれる?
春川に行こう。僕たちは何をして何を話したかを教えてよ。そうすれば、もっとよく思い出せそうな気がする。急にすべてを思い出したくなったんだ。さあ、行こう。
<ユジン>
私たちいつもずっとこの席に一緒に座っていたの。私はここ、あなたはそこ。
<ユジン>
私はかつてあなたの背中を借りてこの塀を乗り越えたことがあったの。あなた覚えてる?
<チュンサン>
よくわからないな。
<ユジン>
さあ、かかんで。やってみましょ。やってみたらあなた思い出すかも知れないわ。早くかがんでみて。
<チュンサン>
こんな風にかい。
<ユジン>
もう少し...
<チュンサン>
昔もこんなに重たかったの?

ベンチで:<チュンサン>
ここで何をしたの。ここ僕たちは何をしたんだろう?
<ユジン>
当ててみて。何をしたと思う?
<チュンサン>
お弁当食べたのかな。
<ユジン>
いいえ。
<チュンサン>
では...わからない。何をしたんだろう?
<ユジン>
私たち雪だるまを作ったのよ。あたなと私が一つづつ。
<チュンサン>
チュンサン雪だるまとユジン雪だるまだね。
<ユジン>
あなたは雪だるま同士キスさせたの。
<チュンサン>
雪だるま同士キスさせたんだ。僕たちはしなかったの?
<ユジン>
私たち?
<チュンサン>
僕たちもキスしたんだね?どうやって?こっち向いて。こうかな?... こうじゃなかったんだね。本当に何も覚えていない。ごめんよ。

過去のチュンサン:<チュンサン>
僕は何も覚えていない。だが君は十年間僕のことを忘れてなかった。なのに僕は君に何もしてあげられなかった。
<ユジン>
チュンサン、私のために記憶を取り戻したいのね?それでここへ来ようって言ったのでしょう。それならわかるわ。
<チュンサン>
そうではないんだ。僕が思い出したいんだ。僕が君のために本当のカン・ジュンサンになりたいんだ。
<ユジン>
あなたがイ・ミニョンだったとき、私に何て言ったか覚えている?あなたは、こんなに美しい所なのに、どうして悲しい記憶ばかり思い出すのかって言ったのよ。あなたはそう私に尋ねたの。確かにその通りだ思うわ。ここはこんなに美しい場所なのに、なぜ私たちは過去に戻ろうとばかりしているの。過去の記憶も大切だけど、これから私たちは一緒に沢山の思い出を作っていくのよ。あなたはあなたでいいの。あなたが覚えてなくても私は平気よ。私は思い出の中のチュンサンを愛しているのではなく、今私の目の前にいるあなたよ。

十年後の12月31日:【1/7】 <ユジン>
ここがどこだか覚えている?
<チュンサン>
ごめん
<ユジン>
いいのよ。一つ一つ思い出すようになるわ。あなたが思い出すたびにプレゼントをもらうような気分よ。今日はいろんな場所を回って、疲れたでしょ。コーヒー飲む?買ってくるから....
<ユジン>
チュンサン...チュンサン?
<チュンサン>
僕たちここで会うことにしていたんだね?12月31日に。思い出したんだ。あの日君に言いたかった言葉を... ユジン、愛している。

----------------------


第16話:父の影

川のほとりのベンチ:<ユジン>
チュンサン、私もそのことをあなたに言いたかったの。ずっとそのことが言えなくて悔しかったの。私がどんなにあなたを愛しているかを言いたかったのか、あなたにはわからないでしょう。他のことは覚えている?何か思い出した?
<チュンサン>
そうだね。覚えていることは学校でのことだ。先生に罰を与えられたことや... 転校してきた最初の日に、間違ったバスの停留所に降り立ったよね。仲間と山小屋へ行ったことも思い出した。
<ユジン>
友達のことも?... ヨンゴク、チンスク、チェリン?...
<チュンサン>
意地悪したことも... 君のこと傷つけたことも... それからポラリスのことも。ユジン、なぜ君が、会社にポラリスという名前をつけたのか... 今ようやくわかった。

教会でのプロポーズ:【1/8】<ユジン>
今日一日を感謝します、そしてあなたとこうしてここにいることを感謝していることをお祈りします。あなたもお祈りして。
<チュンサン>
愛している一人の女性がいます。その人を一緒に連れ添いたいのです。そして一緒に歳を取りたいのです。その人によく似た子供を授かって、父親になりたいのです。そして彼らの暖かい手と丈夫な脚になりたいのです... 愛しています... 僕と結婚してくれる?

-----------------------




Scene-15: Journey to the past

Recover memory:【1/6】
I need your help. ... Will you lend me your memory? Let's go to Choonchun. You can tell me what we used to do and talk about. I might be able to remember better that way. ... I just suddenly have an urge to remember everything. Let's go.

We used to sit here together all the time. I sat here, and you sat there.

I stepped on your back and climbed over the wall here once. Do you remember that?

I'm not sure.

Bend over. Let's try it. You might remember if we try it. Come on. Bend over.

Like this?

No, a bit more.

Were you this heavy then, too?

At the bench:
I wonder what we did here. What did we do here?

Guess. What do you think we did here?

Did we eat here?

Nope.

Then ... I don't know. What did we do?

We made snowmen. We made one each.

Jun-sang snowman and Yoo-jin snowman?

You made our snowmen kiss each other.

I made them kiss each other? Didn't we kiss?

Us?

We kissed, too, huh? How did we kiss? Come here. How did we kiss? Like this? Like ... It wasn't like this, huh? I really can't remember anything. I'm sorry.

Jun-sang in the past:
I couldn't remember a thing but you never forget me for 10 whole years. There's nothing that I've done for you.

Jun-sang, You want to remember because of me, right? That's why you asked to come here, right? I thought that would be the reason.

No, that's not it. I want to remember, too. I want to become the real Kang Jun-sang for you.

Do you remember what you told me when you were Lee Min-hyung? You asked me why I just remembered the sad memories despite there being so many beautiful memories. You asked me that. I think you were right. It's so beautiful here. But why are we just trying to go back to the past? Past memories are important but we'll be making so many memories together in the future. Let's not try to remember the past. You are you. It's OK for me even if you don't remember. I don't love the Jun-sang in my memory. I love the person standing in front of me now.

December 31 after a decade:【1/7】
Do you remember where we are?

I'm sorry.

It's OK. It'll come back to you one by one. It'll feel like a present every time you remember. We went to too many places today. You're tired, huh? Shall we have a cup of coffee? I'll get It. ...

Jun-sang ... Jun-sang?

We were supposed to meet here, right? On the 31st of December. I remember. What I wanted to say to you. Yoo-jin ... I love you.


--------------------------


Scene-16: Shadow of father

Bench by a river:
Jun-sang. I ... I wanted to tell you that, too. I regretted not being able to tell you that all along. You don't know how much I wanted to tell you ... that I love you. What else do you remember? Do you remember anything else?

Yeah ... A lot of my memories are about school. Getting punished by the teacher ... The first day I transferred here, I got off a different bus stop from you. I remember going to the cabin up in the mountains with the guys ...

You remember our friends? Yong-kook, Jin-sook and Chea-reen?

I remember being mean ... Hurting you a lot ... I remember the Polaris, too ... Yoo-jin, why you named the company Polaris ... Now I know.

Propose in a church:【1/8】
I'm praying that I'm grateful for today and that I can be here with you like this. You pray, too.

There is a woman I love. I wish to accompany this woman. I want to grow old with her. I would like to have children that take after her and be their father. I would like to be their warm hands and strong legs ... I love you. ... Will you marry me?


----------------------

Thank you so much to KBS TV

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.