8.7.10

[News] "Goong" The Musical to be show in overseas next year.


ละครเพลงเรื่อง "Goong" จะแสดงในต่างประเทศปีหน้าพร้อมเปิดเผยโปสเตอร์ออกมาแล้ว

บริษัทผู้ผลิตละคร Group 8 ได้เปิดเผยโปสเตอร์ละครเพลงเรื่อง "Goong" ที่นำแสดงโดยนักร้องหนุ่ม U-Know Yunho ออกมาให้แฟน ๆ ไดชมผ่านทางเว็บไซต์อย่างเป็นทางการของพวกเขาวานนี้...พร้อมเปิดเผยว่าละครเพลงเรื่องนี้จะแสดงในต่างประเทศ โดยเริ่มแสดงเดือนมกราคมปีหน้า

โปสเตอร์เป็นภาพของนักแสดงยืนเรียงกันจากซ้าย คือ RUN, U-Know Yunho และ Kim Dong-ho ที่ทั้งหมดจะมารับบทเป็นองค์ชาย Lee Shin กับนักแสดงสาว Gwak Sun-young ในเวอร์ชั่นแรก และกับ Shin Eui-jung ในอีกเวอร์ชั่น ที่ทั้งคู่จะมารับบทเป็น Chae kyeong เช่นกัน

"Goong" เป็นเรื่องราวของเด็กสาวไฮสคูลที่ต้องมาแต่งงานกับองค์ชาย โดยสร้างมาจากการ์ตูนขายดีในชื่อเรื่องเดียวกัน ก่อนที่จะมีการดัดแปลงมาทำเป็นละครเมื่อปี 2006 และประสบความสำเร็จเป็นอย่างมาก

ตั๋วละครเพลงเรื่องนี้จะเปิดขายในวันพฤหัสนี้ และจะเปิดการแสดงในวันที่ 8 กันยายนที่ National Museum



[News] "Goong" The Musical to be show in overseas next year.

The musical adaptation of hit TV series "Princess Hours" will show overseas next year, according to the musical's producer Group 8 on Wednesday.

Park Rae-hyun, a PR official from Group 8 told 10Asia over the phone that producers will take the show to countries outside of Asia, starting with Japan, in January 2010.

He added that the company has yet to decide on the official dates and locations for its overseas run -- details for its showing throughout South Korea will be set first.

In Seoul, the musical will run at the National Museum of Korea from September 8 to October 24 and continue on into other provinces in the country until the end of the year.

U-Know Yunho, Kim Dong-ho and RUN will play the lead crown prince role of Lee Shin and actresses Gwak Sun-young and Shin Eui-jung will take over the role of the tomboyish Chae-kyeong.

"Goong", originally based on the best selling comic series of the same name, is about an average high-school girl marrying a royal prince in 21st century Korea, which is in fiction a monarchical country.

It was adapted for the small screen in 2006 and was a huge hit in the country recording viewership ratings in the high 30 percent mark and turning the two leads, Yoon Eun-hye and Joo Ji-hoon, into household names.

The drama "Princess Hours" was sold to 23 countries including China, Japan, Saudi Arabia, Taiwan and the United States, creating a Hallyu craze among the fans, particularly in Asia.

Reporter : Lucia Hong luciahong@
Editor : Jessica Kim jesskim@
<ⓒ10Asia All rights reserved>

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.