...Hallyu began roughly 12 years ago when the rest of Asia discovered Korean soap operas. One of the breakthrough dramas was a series 'Winter Sonata' starring Choi Ji-woo & Bae Young-Joon. After that, more Korean dramas saw their way to foreign shores and Korean films and music started to follow suit. Korean marketing people started to see a Korea-centric trend. They dubbed this flow "The Korean Wave" or Hallyu....
1.10.09
[News] 'Visit Korea' Campaign Launched in Japan
[Thai Translation by Ladymoon]
ประเทศญี่ปุ่นจัดพิธีเปิดตัวแคมเปญปีท่องเที่ยวเกาหลี 2010-2012 ที่โตเกียว โดม เมื่อวันพุธที่ผ่านมา พร้อมด้วยผู้ร่วมงานกว่า 4 หมื่นคน รวมทั้ง ลี ชาร์ม ประธานองค์การท่องเที่ยวเกาหลี (KTO), สุภาพสตรีหมายเลขหนึ่งของญี่ปุ่น มิยูกิ ฮาโตยาม่า และดาราเกาหลี เบยงจุน ดารายอดนิยมในญี่ปุ่น
"มันมีความหมายอย่างยิ่งที่ญี่ปุ่นเข้าร่วมแคมเปญส่งเสริมการท่องเที่ยวเพื่อโปรโมตเกาหลี" นางฮาโตยาม่ากล่าวในการพบปะเป็นการส่วนตัวกับประธาน KTO ก่อนเริ่มพิธี
เธอแสดงความสนใจอย่างยิ่งใน “กระแสนิยมเกาหลี " ทั้งด้านวัฒนธรรมและความบันเทิงที่หลั่งไหลเข้าสู่ญี่ปุ่นและส่วนอื่นๆ ทั่วเอเชีย นายกรัฐมนตรีญี่ปุ่นและภรรยาจะไปเยือนเกาหลีในวันที่ 9 ตุลาคม ตามคำเชิญของประธานาธิบดีลีเมียงบัค
พิธีการประกอบไปด้วยการพูดคุยของหัวหน้า KTO กับเบยงจุน การแสดงความยินดีต่อประเทศญี่ปุ่นโดยท่านทูต ควอนชุลฮยุน และการนำเสนอภาพวีดีทัศน์ของสถานที่ท่องเที่ยวในเกาหลี
"เกาหลีจะเป็นเจ้าภาพในการจัดทำโครงการใหม่ๆ เพื่อดึงดูดนักท่องเที่ยวจากต่างประเทศมาสู่เกาหลีในปี 2010-2012" คุณลีกล่าว
ในฐานะทูตสันถวไมตรีของแคมเปญนี้ เบยงจุนกล่าวว่า เขาสนใจในการยกระดับสถานะของอาหารเกาหลีในตลาดโลก
เกาหลีได้ตั้งคณะกรรมการพิเศษเพื่อเตรียมงานแคมเปญดังกล่าว เพื่อดึงดูดนักท่องเที่ยวจากต่างประเทศ 10 ล้านคนมาสู่เกาหลีตลอด 3 ปีต่อจากนี้ คุณลีรับหน้าที่เป็นรองประธานกรรมการชุดนี้
คณะกรรมการชุดนี้นำโดย รองประธานกลุ่มลอตเต้ ชินดองบิน พิธีเปิดตัวแคมเปญนี้ในประเทศกำหนดไว้ในวันที่ 11 พฤศจิกายน
เป็นครั้งที่ 3 ที่เกาหลีใต้จัดแคมเปญเช่นนี้ขึ้น ครั้งล่าสุดจัดขึ้นเมื่อปี 2001-2002 ตอนที่เกาหลีเป็นเจ้าภาพร่วมในการจัดแข่งขันฟุตบอลโลกรอบสุดท้าย
แคมเปญนี้ประกาศเป็นครั้งแรกเมื่อปีที่แล้ว โดยมี คิมยูนา นักสเก๊ตหญิงแชมเปี้ยนโลก ปี 2009 เป็นทูตสันถวไมตรีของแคมเปญ
By Do Je-hae
Staff Reporter
Japan held a launching ceremony for the Visit Korea 2010-2012 campaign at the Tokyo Dome, Wednesday, with more than 40,000 participants that included Lee Charm, president of the Korea Tourism Organization (KTO), Japanese First Lady Miyuki Hatoyama and Korean actor Bae Yong-joon, a superstar in Japan.
“It is extremely meaningful that Japan is joining a tourism campaign to promote Korea to the world,” Hatoyama said in a private meeting with the KTO president ahead of the ceremony.
She expressed a deep interest in the “Korean wave” of culture and entertainment in Japan and other parts of Asia. The Japanese first couple will visit Korea on Oct. 9 at the invitation of President Lee Myung-bak.
The ceremony included a talk show with the KTO chief and Bae, a congratulatory address by Ambassador Kwon Chul-hyun to Japan and a video presentation of Korea’s tourist attractions.
“Korea is planning a host of new projects to attract foreign tourists to Korea during the years 2010-2012,” Lee said.
As a goodwill ambassador of the campaign, Bae said that he was interested in raising the global status of Korean food.
Korea has set up a special committee to prepare for the campaign to attract 10 million foreign tourists to Korea over the next three years. Lee serves as its vice chairman.
The committee is led by Lotte Group’s Vice Chairman Shin Dong-bin. The domestic launching ceremony for the campaign is scheduled for Nov. 11.
It is the third time for Korea to initiate such a campaign. The last was held in 2001-2002 when Korea co-hosted the World Cup finals.
The campaign, first announced last year, is also promoted by goodwill ambassador Kim Yu-na, the 2009 world champion in ladies figure skating.
jhdo@koreatimes.co.kr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.