4.10.09

[TRANS] BYJ’s book was on sale for 1 week and it’s already on the 10th printing run



[Thai Translation by Ladymoon]

หนังสือท่องเที่ยวของเบยงจุน “Journey in search of Beauty of Korea” ทุบสถิติการขาย แค่ยอดสั่งจองล่วงหน้าก็ต้องพิมพ์ใหม่ถึง 4 ครั้ง หลังจากวางขายได้เพียง 1 สัปดาห์ ก็ต้องสั่งพิมพ์ใหม่เป็นรอบที่ 10 แล้ว

ตอนนี้หนังสือติดอันดับหนังสือท่องเที่ยวขายดีของร้านหนังสือเคียวโบ อยู่ในอันดับที่ 2 ของเว็บไซต์ช้อปปิ้งออนไลน์ “Inter Park” กลายเป็นหนังสือที่ขายดีที่สุด 100% สำหรับฉบับภาษาญี่ปุ่นก็ขายเกลี้ยงเช่นกัน ต้องรีบสั่งพิมพ์รอบที่ 2 ในเกาหลี ตามรายงานวิจัยการตลาด ความนิยมนี้สืบเนื่องมาจากเบยงจุนที่ได้สลัดทิ้งความเป็นดาราของเขา ใช้วิสัยทัศน์อันลึกซึ้งและจรดปลายปากกาแบบตรงไปตรงมาเหมือนคนธรรมดาคนหนึ่ง ซึ่งไม่เพียงแต่ประทับใจแฟนๆ ของเขาเท่านั้น แต่ยังชนะใจผู้อ่านทั่วไปด้วย

ทางผู้จัดพิมพ์ “Journey in search of Beauty of Korea” กล่าวว่า "หนังสือเล่มนี้แตกต่างจากหนังสือเล่มอื่นๆ เพราะใช้คุณภาพการพิมพ์ที่มีมาตรฐานสูงมาก เราจึงจำเป็นต้องใช้เวลาในการพิมพ์มากกว่าปกติ 2 เท่า ยอดสั่งจองก็ยาวเหยียดเป็นหางว่าว โรงพิมพ์จะไม่ปิดในช่วงเทศกาลชูซุกนี้ (วันหยุดเทศกาลกลางฤดูใบไม้ร่วง) และทำการผลิตกันตลอด 24 ชั่วโมง ร้านหนังสือหลายแห่งต้องติดป้ายประกาศว่าหนังสือขายหมดแล้ว เราคาดว่าหนังสือจะมีปริมาณเพียงพอหลังจากเทศกาลชูซุกนี้

นอกจากยอดขายที่ถล่มทลายทั้งฉบับภาษาเกาหลีและภาษาญี่ปุ่น ยังมีเสียงเรียกร้องให้ทำเป็นภาษาอังกฤษออกมาด้วย

original: chn.chosun.com (2009.10.01 13:10)
to English: cam /quilt



BYJ’s travelogue is reaching record breaking sales levels. The pre-order sales already on its 4th printing run, but just one week after initial sale, the book is already on its 10th printing run.

The book is currently the top selling travel book in Kyobo bookstores, ranking number 2 in the online shopping site ‘Inter Park’, it has become a 100% best seller. Its first overseas’ batch in Japanese also sold out, and the rush to print the 2nd batch is underway in Korea. According to market research, its popularity was mainly due to BYJ having left behind his stardom, applying the delicate vision and honest pen strokes of an ordinary person, which has not only touched his fans, but has also won the heart of everyday readers.

A spokesman of the publication of stated that “ this book differs from others as its printing quality has extremely high standards. Therefore we need to double the printing time normally required. The orders are a street long coming from the bookstores continuously. The factory could not close during Chuseok (mid-autumn festival holiday) and is in 24 hour non-stop production. Many book stores had to put up emergency sold out notices. We are expecting to have enough supply after Chuseok.

Apart from the explosive sale breaking records in the Korean version and in the Japanese version, there is also an endless stream of inquiries regarding the English version.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.