18.10.09

Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [ The End ]



Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [ 11 ]
Kim Eun-Hee & Yoon Eun-Kyung : Script Writer
Scene 19 - 20

第19話:父と子

父の墓前:【-2/5】<ユジン>
お父さん。私、夢を見ていたの。チュンサンと一緒にここに来て、お父さんに会って一緒にお酒を飲むのを。私たちがどんな仲がいいかをお父さんに見せたかったのよ。私たちがずっと昔から、あれほど好きだったのは、私たちが最初から一つだったからでしょう。そうなんでしょう、お父さん。もう私、夢を見てはいけないのね。そうなのね、お父さん。

別れを告げる:【1/6】<チュンサン>
ユジン、すまない。君には隠しておきたかったのに。君を守ってあげられなくて。
<ユジン>
もっとうまくやってくれればよかったのに。どうせなら、何も知らずに別れた方がよかったわ。
<チュンサン>
君は、大丈夫か?
<ユジン>
あなたは?チュンサン、愛しているわ。今まであなたを愛してきたし、これからもずっと愛していくわ。私があたなを愛するのはいけないことなの。
<チュンサン>
いや、いけないことじゃない。
<ユジン>
そうよ。いけないことじゃないわ。これはいけないことじゃないって思うことにするわ。誰に言われようと、私たちの愛は恥ずかしいことで惨めなことでもないんだから。どれほど胸がときめいてどきどきしたか、どれほどせつなかったか...私にはとっても大切な思い出だもの。チュンサン、私、あなたを心から愛していたのよ。そのことを覚えておいてね。私、すべてを覚えておく。私の思い出は私のものだから、一つ残らず覚えておくわ。だからあなたも私のことおぼえていてくれる?覚えてくれるだけでいいの。私、死ぬときまで二人の思いでを心の中にしまっておくから?
<チュンサン>
ああ、僕も君のこと覚えておくよ。何があっても君を忘れない。必ず覚えておくよ...
<ユジン>
もう一つだけ約束して。私たち後ろを振り返らないようにしましょう。あなたを最後に見るのが後ろ姿にしたくないから。

父:【2/8】<キム・ジヌ>
今まで知らずにいたことがおかしい。こんなにおじいさんに似ているのに... 私がそれに今まで気づかなかったとは。ああ、だからあんなに君のこと気にかかっていたんだな。チュンサン... 君は私の息子だ...私の息子なんだ!今日、病院でわかったんだ。君のお母さんにも確認した。君はヒョンスの息子じゃない。私の息子だ。すまない... すまない、チュンサン。

-------------------------

第20話:冬の終わり

最後の別れ:<ユジン>
顔色がよくないわ。どこか具合が悪いの...
<チュンサン>
多分、忙しかったからだと思う。いろいろとやることがあったので。
<ユジン>
明日、行ってしまうの?
<チュンサン>
海外留学するんだって。サンヒョクから聞いたよ。ユジン、ただ君のこと見ておきたくて。もう君の顔を見られないかも知れないから。君に初めて会ったとき、本当にかわいいと思った。こんなにかわいい子がいるんだって驚いたよ。そしてポラリスで君に再会したときも、生き生きと仕事をしている様子はまぶしかった。君はあんなに美しく輝いていたのに...ユジン、僕はそれを守ってあげられなかった。君をずっと悲しませてばかりいた。
<ユジン>
そんなことないわ。あなたに会えてどんなに幸せだったか。私、本当に幸せだったのよ。
<チュンサン>
ユジン、ありがとう。一つ君にお願いがあるんだけど...いいかな?どんなことでも聞いてくれるか?ユジン。サンヒョクと一緒に留学して欲しいんだ。サンヒョクなら僕も安心できる。彼が君とのことをどんなに愛しているか僕も知っている。僕も安らかでいられる。彼は他の誰よりも君のことを面倒みてくれるだろう。
<ユジン>
だめよ。それだけはできないわ。いやよ。
<チュンサン>
ユジン、お願いだ。サンヒョクは君を幸せにできる。僕のためにもそうして、幸せになって欲しい....
<チュンサン>
明日、空港には来ないでくれ。君を置いていくのは辛いから。そして君がどこへ行ってもよく食べて、よく寝て、しっかりと生きていくと約束してくれ。
<ユジン>
ええ、約束するわ。
<チュンサン>
それからユジン、もう二度と会わないようにしよう。あの海辺での思い出を最後にしてもう会わないようにしよう。一緒に過ごした美しい思い出を覚えておこう。僕のためにそうしてくれるよね。ありがとう...ありがとう。じゃ行くよ..さよなら。

真実明らかに:【1/9】<サンヒョク>
ユジン、急いでくれ。すぐ行くんだ。チュンサンが行ってしまうんだ。彼が出発してしまうんだ。
<ユジン>
知っているわ。私、昨日チュンサンに会ったの。でも空港へは行かないって約束したの。
<サンヒョク>
そんなんじゃないんだ。バカだな、ユジン。ユジン、ごめん。本当にごめん。僕がウソをついていたんだ。また君を失うのが怖かったんだ。いや、チュンサンが僕の父の息子だという事実に絶えられなかったんだ...それで君に何も言わなかったんだ。
<ユジン>
今、何て言ったの?
<サンヒョク>
チュンサンは僕の父の息子なんだ。彼は僕の兄さんなんだ。彼は君とは何のつながりもない。それにチュンサンは死ぬかもしれない。彼は今病気で、視力を失うかも知れないし、死んでしまうかも知れない。それで手術を受けに米国へ行くんだ。だから君には何も言わずに別れたんだ!急いで一緒に行こう。
不可能な家:【2/10】<チュンサン>
どう?気に入った?...
<チュンサン>
どなたですか?...どなたすか?...ユジンなの?
<ユジン>
チュンサン?
<チュンサン>
ユジン...


---------------------------




Scene-19: Father and a son


In front of father's tomb:【-2/5】
Dad ... I had a dream ... Jun-sang and I came here together ...to see you ... We had a drink together, too ... We came and showed you how close we were ... The two of us for a long time ...maybe the reason I loved him so much ... It's because we were the same from the start, right? That's why, right, Dad? So then I shouldn't have dreams like that anymore ... right, Dad?

Bid farewell:【1/6】
Yoo-jin, I'm sorry ... I didn't want you to find out ...I wanted to protect you ...

You should've tried harder. It would've been better if we broke up without knowing.

Are you ... Are you OK?

What about you? Jun-sang, I love you ... I loved you up to now, and I'll love you in the future, too. Is it bad for me to love you now? Is it?

No, it's not bad.

Yeah, i's not bad. I'm going to think that it's not bad. No matter what anybody says, I'm not ashamed or embarrassed of my love. I'm not ashamed ... I got tingles over it ... I got excited over it ... There were hard times, too ... Do you know they are all precious memories to me ... Jun-sang, I really love you. Remember that ... Jun-sang I'm going to remember everything. My memories belong to me, so I'm going to remember every single one of them. So will you remember me, too? Just remember me. I'll possess our memories until I die, OK?

OK. I'll remember you. No matter what ... I won't forget you. I'll remember.
....

Let's promise one more thing. Let's not look back at each other when we walk away. I don't my last memory of you to be your back.

Father:【2/8】
I'm surprised that I didn't know all along. You look so much like your grandfather ... I'm surprised that I didn't realize all along. Yes ... I guess that's why you left a strong impression with me from the start ... Jun-sang ... You're my son! .... I found out yesterday at the hospital. I confirmed it with your mother, too. You're not Hyun-soo's son. You are my son. I'm sorry ... I'm sorry, Jun-sang.


---------------------------

Scene-20: End of winter

Cry on parting:
You look terrible. You look sick ...

It's probably because I've been busy. I had a lot of thing to take care of.

You're leaving tomorrow, huh ...

I hear that you're going abroad to study. Sang-hyuk told me. Yoo-jin! I'm just looking at you ... I might never get to see you again. You were so pretty the first time I saw you. I was surprised that there was someone as pretty as you. And when I first saw you at Polaris ... The way you were working so hard was dazzling ... You were so beautiful and dazzling ... Yoo-jin, I couldn't help you maintain your beauty and shine ... I just made you sad all the time.

No, that's not so. You don't know how happy I was that I met you. I was really happy.

Thanks, Yoo-jin ...
I have a favor to ask you ... You'll do it for me, right? Whatever it is, you'll do it for me, right? Yoo-jin. Go abroad to study together with Sang-hyuk. I think I'll be at rest knowing that you're with him. I know how much he loves you. I'll be at rest. He'll take good care of you more than anyone else.

No. No, I can't do that for you. No.

Yoo-jin, do it for me. Sang-hyuk will be able to make you happy. It's for me. Do it for me. Try to be happy for me.
......

Don't come to the airport tomorrow. It'll make it harder for me to leave leaving you here. And promise me that you'll eat well, sleep well and live well wherever you go.

I promise.

And Yoo-jin. Let's not meet again. Let's make the memories we had at the sea together the last and not meet again. Let's just remember the beautiful memories we had together. You can do that for me, right? ... Thanks. I'll get going now ... Bye.

Bring out the truth:【1/9】
Yoo-jin, hurry up! We have to go! Jun-sang's leaving. He's leaving here!

I know. I met Jun-sang yesterday. And I promised that I wouldn't go to the airport.

That's not it, stupid! Yoo-jin ... Yoo-jin, I'm sorry. I'm so sorry. I lied to you. I was afraid I'd lose you again. No. I couldn't bear the fact that Jun-sang was my father's son ... That's why I couldn't say anything to you.

What are you talking about?

Jun-sang's my father's son. He's my brother. He has nothing to do with you! And Jun-sang might die ... He's sick right now. He might lose his eyesight, and he might die. He's going to the States to get surgery. That's why he left without saying anything to you! You should've asked me to stop.
At the impossible house:【2/10】
What do you think? Do you like it? ...
Who is it? .... Who is it?.... Yoo-jin?....

Jun-sang?

Yoo-jin ...

----------------------


Thank You So Much to KBS TV


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.