27.9.09

Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [5]



Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [5]
Kim Eun-Hee & Yoon Eun-Kyung : Script Writer
Scene 7 - 8

---------------------

第7話:冬の嵐

追憶:<ユジン>
私だって、できるならすべてを忘れたい。チュンサンに関することすべてを覚えていない方がいいと思う。でも彼のことを忘れようとしても、私の目がチュンサンの顔を覚えているの*1。この胸がチュンサンの言ったことを覚えているの。どうすればいいの?私どうしたらいいの?

誤解:【1/0】<ミニョン>
すみません。これまであなたに失礼な態度を取ったことをお詫び*2します。もっと早くお詫びできずに申し訳ありません。
<ユジン>
何のことかわかりませんが、これまで私に対してわざとやってたと言うんですか?
<ミニョン>
言い訳のようですが、僕はユジンさんを誤解*3していました。
<ユジン>
もう誤解は解けましたか? ... それはよかったですね。
<ミニョン>
どんな誤解していたのか聞かないんですか?... 本当に僕と似ている人がいるなんて思いませんでした。だからあなたが僕の気を引くために作り話をしたのかと思っていました。
<ユジン>
私がなぜミニョンさんに?
<ミニョン>
そうですよね。何かおかしいと思いました。最初 ユジンさんを見たときとはずいぶん違うので僕も戸惑いました。初めて僕を見たとき涙を流したのは、彼を思い出したからでしょう?この仕事をやりたくないといったのも...僕の代わりに怪我*4をしたのも、その人のためだったのでしょう?僕はカン・ジュンサンという人とそんなによく似てますか?
<ユジン>
ええ。時々チュンサンだと信じたくなることがありました。そして何度もあなたがチュンサンだと信じたかったのです。あなたは前に、死んだ人は忘れてあげることが故人にとっての一番の贈り物といいましたね。本当にその通りだと思いますけれど、なかなかそうできないのです。
<ミニョン>
僕を許して*5くれますか?
<ユジン>
許すようなものではありません。あなたは誤解していただけですから。
.....
<ミニョン>
最初からやり直しましょう。今度は間違えないで。僕はイ・ミニョンです。どうぞよろしく*6 。
<ユジン>
私はチョン・ユジンです。

愛する理由:<ミニョン>
彼をそんなに愛する理由を言って下さい。
<ユジン>
サンヒョクは誰よりも私のことを知っているんです。彼はもともと心が温かい人なのです。私たちは子供の頃から家族のように育ってきたんです。彼には理解力*7と責任感*8があります。...何がおかしい*9んですか?
<ミニョン>
ただ、愛する理由が多すぎるような気がして...では、例えば、私を好きな理由を挙げられますか?できないでしょう。本当に好きなら、今のように理由を挙げられないものなのですよ。... 冗談*10ですよ。今度はもっと真面目に聞きます。チュンサンをあれほど好きな理由は何ですか?その理由をあげられますか?

影の国:<ユジン>
影の国に行った人のことを聞いたことがありますか?影の国へ行った人がいたんです。でも彼に話しかける人は誰もいなかったんです。彼は本当に孤独だったのです。話はそれで終わり*11です。つまらないでしょ?
<ミニョン>
あなたにその話をしたのは誰ですか?寂しかったのは、きっとあなたの友達なんですね。だからその友達はあなたにそういう話をしたのですね。
<ミニョン>
あなたをここへつれてきた理由がわかりますか?こっちへ来て下さい。...見て下さい。こんなに美しいでしょう?ここの場所はこんなにも美しいのにあなたはこの場所で何を思ているんですか?思い出だけでしょう?あなたには悲しい思い出しか見えていないのでしょう?そんなにあなた気持を閉ざしていて、一体誰を愛することができるというのですか?あなたこそ影の国に独りぼっちで棲んでいるいるみたいです。これからもひとり*12でひっそり*13と生きていくつもりですか?あなたにはこんなに暖かく*14美しい*15所があるのに、ずっと一人で寂しく生きていくつもりですか?見て下さい。しっかりと見て下さい。

嵐の中の告白:【1/1】<ミニョン>
いつまでその友達ことを思い出しているんですか?その人のことを忘れるのがそんなに大変なことですか?ユジンさん、一つだけ聞いてもいいですか?彼がまだ生きていたら、今でも愛し合っていたでしょうか?あなたが彼のことを忘れられないのは、彼が死んでしまって、この世に存在しないからではないですか?
<ユジン>
そのことは話したくありません。ミニョンさんが口出す問題*16ではないことなんです。
<ミニョン>
いや、これは関係あるんです。あなたは僕に、誰かを本気で愛したことがないって言いましたね。そうです。僕は愛についてはわかりません。でも、僕から見て、ユジンさんが死んでしまった彼を想う気持ちも本当の愛じゃありません。
<ユジン>
やめてください。
<ミニョン>
それは愛ではありません。それは彼に対する執着*17で、未練*18で、自己憐憫*19でしかない。しっかり現実*20を見つめて下さい。その人は死んだんです。もういないんです。
<ユジン>
やめて!お願いやめて!!なんでこんなことするですか?なんで私にこんなことするのですか?
<ミニョン>
あなたが好きだから!*21... 僕があなたを愛してるから...

-----------------------------

第8話:疑惑

嵐の晩の翌朝:
<ミニョン>
昨晩はあなたのことをとても心配しました。夜*1、山中で迷うと、戻る道を探すのが大変です。もうあんなことはしないで下さい。... 昨晩のことは謝るつもりはありません。あなたの感情を傷つけたかも知れないけれどどうしても言いたかった。後悔*2していません。
<ユジン>
私はいつも気になっていました。もしチュンサンが生きていたら、今どうなっていただろうと。私は18歳のチュンサンの姿*3しか知らないけど、彼が28歳になっていたらどんな姿だろうかって。イ・ミニョンさんを通してチュンサンの姿が見られたことは正直うれしかった。でも私、ミニョンさんのことは何の感情*4も持っていません。誤解*5させたならごめんなさい。
<ミニョン> 
本当に僕を好きだったことは一度*6もないんですか?カン・ジュンサンとしてではなく、イ・ミニョンとして僕を好きだったことはありませんか?
<ユジン>
ありません。イ・ミニョンさんを好きだったことはありません。本当に誰もチュンサンの代わり*7にはなれません
<ミニョン>
じゃ、サンヒョクさんはどうなんです?今、ユジンさんの心*8を占めているのは誰ですか?言って下さい。愛しているのは誰ですか?
<ユジン>
放して。
<ミニョン>
言って下さい。本当に愛している人は誰ですか?                        
翌日:<ユジン>
あなたは、愛している人が誰かって聞きましたよね?今、答えます。私が、愛すべきなのはサンヒョクです。

持久戦:<ミニョン>
今日、チェリンに別れ*9ようって言いました。誰かをもう愛していないと悟ったとき、そのことを早く言ってあげる方が、その人にためになると思っていました。その瞬間*10は彼女を悲しませることになるが、傷*11つかないじゃないかって気がしたんです。でもそのことは僕自身のためだったことに気づきました。すべては自分の心の負担を軽くするためにそう言ったんです。ユジンさんに告白したのも自分で楽になり*12たかったからです。言わないと苦しかったからです。石*13が胸につかえているようで... でもそれがあなたを辛くするとは思ってもみませんでした。サンヒョクさんの前であなたに告白したことはすみませんでした。あなたを傷つけるつもりはありませんでした。ユジンさんへの僕の気持ちは偽りはありません。これからは僕のことでユジンさんに辛い思いはさせないようにします。だから僕のことは気楽*14に考えて下さい。できますよね?*15

ホテルのバー:<ミニョン>
ユジンさん、今したいことは何ですか?
<ユジン>
どうしてそんなこと聞くんですか?
<ミニョン>
僕ができることがあればしてあげたいんです。
<ユジン>
どうしてそんなに私にやさしいです。どうしてそんなによくしてくれるんです?
<ミニョン>
この前言ったとおりです。ユジンさんを好きだから。僕はユジンさんが好きだけど、あなたが好きなのは僕ではないでしょ。たったら。あなたが望むことを手伝ってあげることが僕にできるすべてなんです。

降雪機の近く:【1/2】<ユジン>
どうしてここへ来たんですか?
<ミニョン>
あなたの来たい所はここの場所ではないですか?ユジンさん、今泣きたいんでしょ?ここは泣くのには一番の場所です。誰にもきこえないから。...さあ、行って。好きなだけ泣きなさい。誰もあなたが泣くのは聞こえませんよ。思う存分泣いて下さい。いいですね?


-----------------------



Scene-7: Winter storm

Recollection:
I want to forget everything, if I could. Everything that relates to Jun-sang ... I wish I wouldn't remember any of those. But even though I try to forget him, my eyes remember Jun-sang's face. My heart remembers what Jun-sang has said to me. What should I do? What can I do about this?

Misunderstanding: 【1/0】
I am sorry. I apologize for being rude to you all this time. I am sorry that I couldn't apologize to you earlier. ....

I don't know what you are talking about. You mean you acted like that on purpose?

That might sound like an excuse, but I was misunderstanding you.

Do you feel different about me now?... I am glad to hear that ...

Don't you want to know what I misunderstood about? I really didn't think there was someone that looked exactly like me. I thought you made up the story to become close to me.

Why would I do that to you?

I realized I was wrong. I thought there was something wrong. At first I was very confused because it was nothing like what I felt when I saw you for the first time. When you first saw me, I remember that you cried ... Was it because I reminded you of him? Was it because of him that you didn't want to do this work? And also you saved my life because of him, didn't you? Do I really look like that person named Kang Jun-sang?

Yes. Sometimes I wanted to believe you are Jun-sang. So many times, I wanted to think you were Jun-sang. You once said to me that the best thing for the deceased is to forget the dead person. I know you are right about that. But still I can't help it.

Can you forgive me?

I don't have anything to forgive you, you were just misunderstanding me.
......

Let's start all over again. Don't mistake me again. My name is Lee Min-hyung. Nice to meet you.

I am Jung Yoo-jin.

Reasons to love:
Then tell me why you love him so much.

Sang-hyuk knows more about me than anyone else. He's born with a warm heart. We have grown up like a family since we were young. He's full of understanding and responsibility ... Why do you laugh?

Nothing ... You have too many reasons for loving a person ... But for example, give me reasons why you should like me ... You can't., can you? You shouldn't be able to explain why you like something, if it's something special ... I was only joking, I'll be serious this time. Why do you like Jun-sang so much? Can you give me reasons for that?

The shadow land:
Have you heard of the man who went to the land of shadows?... There was a man who went to the shadow land. But no one there even talked to him ... He was really lonely. That's the end. It's boring, isn't it?

Who told you that story?...I think your friend was very lonely too. That's why your friend told you that story ...

Do you know why I brought you here? Come this way ... Look. Look at all that. Isn't it beautiful? This place is so beautiful but what do you remember of this place? You can only think of memories, isn't that it? You look like you only have sad memories to remember. How can you love another person if you close yourself like that? You look like you are the one who's living in the land of shadows. Are you going to continue to love with loneliness? Why do you live outside in the cold lonely place when you have such a warm and beautiful place? See? See all that.

Declaration in a storm:【1/1】
Until when are you going to remember that friend? That person .. Is it really hard to forget that person? Yoo-jin. Let me ask you one thing. Is he was still alive ... Do you think you two were still in love? The reason you can't seem to forget him is because he's dead and that he's not living in this world, isn't it?"

I don't want to talk about it. I don' think that's none of your business.

No. I don't think it's none of my business. You said to me that I never loved a person with all my heart. You are right, I don't know anything about love. But in my point of view, it isn't a real love not to forget about someone who's already dead.

Please, stop it.

That' not love. It's like an attachment, lingering affection, or self-pity for him! Please face the reality. That person is dead! That person is dead.

Stop it! Please, stop it!! Why are you doing this? Why are you doing this to me?

Because I love you! ... Because I ... I love you too much ...


-------------------------


Scene-8: Suspicion

Next morning after the stormy night:

I was so worried about you last night. You could have got lost in the mountains. Don't ever do that again. ... I am not going to apologize for last night. I know I hurt your feelings ... but I wanted to tell you that. I don't regret it.

I always wondered ... If Jun-sang was alive, what would he look like now? I only know Jun-sang in the age of 18, I always wondered what he would look like at the age of 28. I was actually happy to see Jun-sang's older face by looking at you. But to be honest with you ... I have no feelings for you. I am sorry if you misunderstood me.

Haven't you ever felt that you loved me? Haven't you ever loved me as Min-hyung, not as Kang Jun-sang? ...

I never loved you. I never loved you as Min-hyung. Honestly? No one can take away Jun-sang's place. Then ...

What about Sang-hyuk? Who is the person you are in love right now? Tell me. Who is the person you love?

Let go of me.

Tell me. Who is the one you are really in love with?

The next day:
You asked me who I love, didn't you? I will answer it right now. That one I should love right now is Sang-hyuk.

Game of endurance:
I asked Chea-reen to break up today. When you realize that you don't love someone any more, I think it would be better for the person to know it sooner. It might make her sad at first but that way, she will be hurt less. But this time, I suddenly realized that I did it for myself. I said everything just to get the burden off my back. The reason I confessed to you was because I wanted to feel comfortable. I just couldn't keep it for long. I was like having a stone stuffed in me. I never thought it would make it so hard for you. I am sorry I confessed to you in front of Sang-hyuk. I really didn't mean to hurt you. I am honestly telling the truth about you, Yoo-jin. But I won't make it hard for you because of myself, ever again. Treat me comfortably like you always have. Can you do that?

Bar in a hotel: <ミニョン>
Yoo-jin, what do you want to do right now?

Why do you ask?

I want to help you if I could.

Why are you being nice to me? Why are you being nice to me?

I told you last time. I love you. Even though I love you ... I know that I am not the one you want. Then all I can do for you is to help you do whatever you want to do. ....

Near snowing-machine:【1/2】  
Why are we here?

Isn't this the place you wanted to come? You want to cry right now, don't you? This is the best place to cry. No one can hear you from here.
... Go on. Cry as much as you want. No one can hear you cry here. Cry as much as you want, okay?

-----------------------------

Thank you so much to KBS TV

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.