28.9.09

Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [6]



Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [6]
Kim Eun-Hee & Yoon Eun-Kyung : Script Writer
Scene 9 - 10
-------------------------

第9輪:揺れる心

岐路:<ミニョン>
じっとしていて下さい。寒いから。あなたは岐路*1に立たされる瞬間が常にあります。こっちの道*2にいくべきか、それともあっちの道に行くべきか?...人生はいつも意志決定の連続です。答がないときは、あなたの心に決めてもらうのは悪いことではありません。今みたいに....

再考:<ユジン>
サンヒョク。私たちの結婚を考え直し*3てくれない?
<サンヒョク>
どういうこと?
<ユジン>
あの晩のことで言っているじゃないのよ。だから誤解しないで聞いてね。私、最近辛い*4の。いろんなことがわからなくなってきて... 信じていたことが揺れて、見えなくなってきたの。だから結婚を考え直してくれない?
<サンヒョク>
別れようって言うのか?辛いっていう理由*5な何?ミニョンさんのせいか?
<ユジン>
あの人のせいばかりじゃないの。
<サンヒョク>
ばかりじゃないってことは、一部はあの人のせいでもあるということなのか。そうだろう?
<ユジン>
昔の私たちの頃に戻れないの?家族のようにまた幼馴染みとして戻れない?お願いだから?
<サンヒョク>
だめだ。僕には絶対*6できない。

第三の選択:<ユジン>
昨日ミニョンさんは、決めなければならない瞬間があると言いましたね。この道かあの道か。私、あなたのこと好きです。けれどその道を突き進むことはできません。もしミニョンさんについていけばサンヒョクと離れることになるし、もし私がサンヒョクについて行けばミニョンさんと離れることになります。私にはどちらの道も行けない。それが私の決断です。わかってくれますか?今日サンヒョクに会って、彼と結婚できないと告げました。でもあなたのもとへ行くこともできないのです。これからは私一人でやっていきます。うまくいくかどうかわかりませんけど、ともかくやっていくつもりです。ミニョンさん、私はあなたに対してもサンヒョクに対しても悪者になりなくないのです。私に手を貸してくれますか?
<ミニョン>
それはできません。それは決断*7ではなく放棄*8です。放棄するユジンさんに手を貸すわけにはいきません。

サンヒョクの自滅:【1/3】<ユジン>
サンヒョク... 前に私が言ったことは本気なのよ。一時の気持で言ったのではないわ。こんなことしないで何も変わらないし、私の決断も変わらないわ。
<サンヒョク>
君の決断には同意できない。そのことははっきり言ったはずだ。
<ユジン>
また後で話しましょう。
<サンヒョク>
ユジン!僕と結婚しないなんて一方的過ぎないか?僕はどうすればいいんだ?ユジン
<ユジン>
ごめんなさい、サンヒョク。どうして私の気持を理解しようとしてくれないの?
<サンヒョク>
僕を愛してくれなくたっていいんだ。*9そうしなくてもいいんだ。今までだって僕の片思いだったんだ。
<ユジン>
サンヒョク、じゃ私があなたを愛してなかったと今まで思ってきたの。それでもいいとあなたは思ってきたの?どうしてそんな風に考えられるの?
<サンヒョク>
今まで通り僕のそばにいてくれればいいんだ。それだけでいいんだ。
<ユジン>
だめよ。それはできないわ。そんな風に思っているのなら、私、本当にそんなことはできない。
<サンヒョク>
理由は何だ?答えろよ。そんな風に遠回しに言わないで、本当の理由を言ってみろよ。なぜ言えないんだ。僕が代わりに言ってやろうか。イ・ミニョンさんのせいだろう?君がいくら否定したって彼のせいだろう?イ・ミニョンさんのせいだろう?
<ミニョン>
....
何をしているんですか?ユジンさんは行って下さい。僕がサンヒョクさんと話しますから。先に戻っていて下さい。
<サンヒョク>
お前 、よくも...
<ミニョン>
僕を殴りたければどうぞ。いくらでも殴れらますよ。だけどユジンさんをこんな扱いをするのは許せない。どうした?僕を殴れないのですか?殴ることはいけないことだからですか?

サンヒョクの母の詰問:【1/4】
<ミニョン>
お話中申し訳ありません。僕のせいで何か誤解されていたのならお詫びします。どのような場面をごらんなったのかわかりませんが、ユジンさんは誤解されるようなことは決してしていません。
<サンヒョク>
出て行って下さい。出て行け!
<ユジン>
やめて。やめてサンヒョク... 私、結婚できません。*9 結婚することはできません。お母さん、ごめんなさい。私、結婚できないの。
.....
<ミニョン>
もう君をどこにも行かせたくない。これからは僕の言う通りにして。答えて。僕についてきて。

別荘近くのベンチで:<ユジン>
ポラリスを知ってますか?ポラリスを?
<ミニョン>
知ってます。
<ユジン>
昔、チュンサンが教えてくれました。もし私が道に迷ったらポラリスを探せって。すべての星は季節が変わると動いてしまうが、ポラリスはそうではないの。いつも同じ所にいるんです。
<ミニョン>
ユジンさん、道に迷ったように感じるんですか?
<ユジン>
私は、今日大切な人々を傷つけてしまいました。お母さん、ヨンゴク、チンスク...サンヒョク... 私を二度と許してもらえないかも知れません。どうしましょう。
<ミニョン>
他の星がみんな動いてもポラリスはいつもそこにいると言いましたね。もし他の人々があなたを許さなくて、あなたを理解できないって言って去っていったとしても... もし僕が同じ所にいれば大丈夫ですね。僕を信じてくれますか?

-------------------------

第10話:決断

小さな歩みによる時間:<ミニョン>
まず右足から歩き出すんですよ。右、左、右、左...この小さな歩みを重ねると何になると思う?時間です。サンヒョクさんをうらやましいと思うことが一つだけあります。何だと思いますか?時間です。あなたはこの間ずっと彼と一緒に過ごしてきたんですから。あなたはいっぺんに二歩進むことはできませんから。

岐路:【-3/1】<ミニョン>
行ってあげて。彼のこと心配でしょう?
<ユジン>
心配です。でも、もう心配しないことに決めました。だから一緒に帰りましょう。
<ミニョン>
僕のことは気にしないで行って下さい。あなたがここに戻るまで待っています。
<ユジン>
もし、帰って来られなかったら? 彼の顔を見たら、私帰ってこられなくなるかも知れません。そうしたらどうします?
<ミニョン>
それでも構いません。あなたがこんなに苦しむ姿を見るよりましです。ユジンさん、ポラリスを見つけられますよね?僕は大丈夫だから行って下さい。でも帰り道は見つけられますよね?どんなに長い時間が経っても、ずっと後になっても、帰り道を見つけられますよね?
<ユジン>
見つけられます。私は帰り道を見つけられます。

別離の言葉:【-1/0】<ユジン>
私はあなたに、ごめんなさいとは言いません。 そう言いたくないのです。なぜならあなたは私の一番大切なものを持っていったから。私の心を持っていったから...私、謝ろうとは思いません....愛しています。
<ミニョン>
ありがとう、ユジンさん...

-------------------------




Scene-9 : Wavering heart


The fork:
Stay still. It's cold. There are moments when you have to decide. Shall I take this road or that road? Life is a constant decision making. It's not a bad idea for your heart to decide when you don't have the answer. Just like this moment ...

Reconsideration:
Sang-hyuk. Can you reconsider our marriage?

What do you mean?

It's not because of that night. So try to not to misunderstand what I'm saying. It's so hard for me these days. Nothing seems clear ... Everything I believed in is shaky and unclear. Can you reconsider our marriage?

Are you breaking up with me? Why is it so hard for you? Is it because of Min-hyung?

It's not just because of him.

If it's not just because of him, he is part of the reason for all these. Is it?

Can we go back to the way we were before? Like a family, like a friend? Can you do that for me? Can you?

I can't. I can't do that.

Third Decision:
Yesterday you said that there are moments when we have to decide. This road or that road. I like you. But I can't let myself do that. If I let myself be with you I can't get let Sang-hyuk go. If stay with Sang-hyuk, I can't let go of you ... I can't take either road. That's my decision. Can you understand? ... I told Sang-hyuk today that I couldn't marry him. And I can't go to you either. I'm going to be alone from now on. I don't know if I'll be okay, but I'm going to try. Min-hyung, I don't want to be a bad person to either you or Sang-hyuk. Can you help me?

I can't do that. That' not a decision. That's giving up. I can't help you to give up.

Self-destruction of Sang-hyuk: 【1/3】

Sang-hyuk ... The things I said last time, I meant them. It wasn't a passing remark. Please don't do this. It's not going to change anything. It's not going to change my decision.

I said I couldn't agree to your decision. I firmly said I couldn't do that.

Let's talk later.

Yoo-jin! Don't you think it's too one sided if you decide not to marry me? What about how I feel? Yoo-jin.

I'm sorry, Sang-hyuk. Can't you just try to understand me?

It's okay if you don't love me. You don't have to. Anyway, I loved you by myself until now.

Sang-hyuk ... So until now you thought I didn't love you. And you thought that was fine? Why think like this?

Just stay beside me like you did. That's all I ask of you.

No, I can't do that. If that's the case I really can't do that.

What the reason? Answer me. Don't beat around the bushed by saying all kinds of thing. Just give me one solid reason. Why can't you? You want me to answer it for you? It's because of Lee Min-hyung. No matter how much you deny I know it's because of him. Isn't it because of Lee Min-hyung?

....
What are you doing? Yoo-jin, why don't you go in now. I'll have a talk with Sang-hyuk. So why don't you go in.

You really.

If you want to hit me go ahead. I'll take it. But I can't let you treat Yoo-jin like this. ... Why? You can't hit me? Because it's not a morally right thing to do?

Cross-examination by San-hyuk's mom:【1/4】

Excuse me for interrupting. I'd like to apologize if there's been a misunderstanding because of me. I don't know what you've seen to say all these but Yoo-jin has never done anything to be misunderstood.

Get out, Lee Min-hyung. Get lost!

Please stop! Stop it, Sang-hyuk ... I can't. I can't get married. Mom, I'm sorry. I can't get married. ....

I truly want to forget if I can't see you ever again. Do as I say. Answer me. Just follow me now.

On a bench near village:
Do you know Polaris? Polaris?

I do.

Jun-sang told me about it. He said if I ever get lost I should look for Polaris. All the stars move with the change of season, but Polaris doesn't. It's always there where it is.

Yoo-jin ... Do you feel lost?

I hurt the people I care about today. Mom, Yon-kook, Jin-sook ... Sang-hyuk ... They might never forgive me. What should I do?

You said that Polaris always stays where it is even when other stars move with the season. Isn't it? If other pople can't forgive you, and left you because they don't understand you. If I stay where I am right. Yoo-jin, can you trust me?

------------------------

Scene-10: Resolution


Time by little steps:
Start with our right foot. Right, left, right, left...What do you think all these little steps add up to? Time. There is one thing I envy about Sang-hyuk, do you know what it is? It's time. All these times he spent with you. You can't take two steps at once.

The fork:【-3/1】
Go in now ... It is right. You are worried about him, aren't you?

I am. But I decided not to worry about him. So let's just go back, together.

I'm okay so go and see him. I'll wait here till you come back.

What if ... I won't be able to come back? I may not able to come back ... after I see him. What happen then?

That's okay. It's better than to see you suffer like this. Yoo-jin ... Can you find Polaris? I'm okay so go. But ... Can you find the way back? After a long time, even after long time...Can you find the way back?

I will. I will find my way back.

Word of separation:【-1/0】
I'm not going to say sorry to you. I don't want to. Because you took the most important part of me. You took my heart ... so I'm not sorry ... I love you.

Thank you, Yoo-jin ...


--------------------

Thank you so much to KBS TV

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.